Laatste dagen van de reis brengen we door in Sydney

4 januari 2016 - Sydney, Australië

Nadst we de 30e rond het middaguur waren aangekomen in ons hotel in Bondi Junction, maakten wij onze plannen voor NYE op het strand bij Bondi. We besloten om de volgende dag te proberen het vuurwerk te gaan kijken vanaf de kade bij het Opera House. De voorspelling was dat deze plek al vroeg in de ochtend vol zou zijn. Om 8.30 vertrokken wij dus met een koeltas met cola, water en broodjes richting de city. Alcohol was verboden en alle tassen zouden worden doorzocht. Uiteindelijk waren we tegen een uur of 10 door de controle. Nu konden we 14 uur gaan wachten, waarvan het grootste gedeelte in de brandende zon. Al met al ging de tijd nog best snel en vanaf een uur of 8 was er ook nog entertainment. Een vliegshow van stuntvliegers en om 21.00 was er vuurwerk voor kinderen. De band Sheppard trad op voor de Australische tv (bekend van Jeronimo) en daarna konden we meegenieten van de coverbands die speelden op een private party. Om een uur of 23 trokken er verlichtte schepen voorbij. Precies om 3 minuten voor 24.00 koerste een van deze schepen af op een positie pal voor de plek waar ik mijn camera had opgesteld. Wonderbaarlijk genoeg was hij net op tijd weer uit beeld. Daarna begon het vuurwerk. Binnenkort plaats ik de foto's en video's. Na 12 minuten was het voorbij. Op dat moment dachten wij nu barst het feest los. Echter was voor de Aussies dit het teken om massaal naar huis te gaan. Uiteindelijk waren wij dus ook weer vroeg terug in het hotel.

Ik maak nu een eind aan dit verslag, want we gaan naar Gary Clark Jr die vanavond optreed in het Opera House. Morgen nog Nicole haar 30e verjaardag vieren en dan de dag er na naar huis. Helaas zal het morgen en overmorgen net als vandaag de hele dag regenen.

Tot snel!

Van reisblog naar fotoboek