Fijne 2e kerstdag gewenst vanuit Eden, Australië

26 december 2015 - Eden, Australië

Bij deze wensen we iedereen nog een fijne 2e kerstdag. Momenteel zitten wij in Eden in de camp kitchen schuilend voor de regen kerst te vieren met chips en Tim Tam bij een glaasje wijn en een biertje. Straks gaan we pannenkoeken bakken als er een gaspitje vrijkomt. Vanmorgen waren we nog op het 90 mile beach bij het plaatsje Loch Sport. De campingbazin moest eerst haar kerstlunch afmaken voordat ze ons onze plaats kon wijzen. De dag ervoor had ik haar gebeld of ze nog een plaatsje vrij had. Dat werd ons geadviseerd omdat het hoogseizoen is losgebarsten volgens de Australiërs. Ze had nog slechts 1 plaatsje en ze zei dat het totale histerie was, dat de telefoon roodgloeiend en dat haar man haar niet had gezegd dat ze visite zouden krijgen voor kerst. Benieuwd wat ons te wachten stond vertrokken wij dus driving 90 Mile Beach for Christmas. Daar aangekomen bleek de camping op een paar bezette plaatsen na bijna leeg. Na een uurtje gewacht te hebben op de land lady konden we onze plek innemen. De camping lag tussen het 90 mijl lange strand en een drooggevallen zoutmeer. Kerstmiddag hebben we met zijn tweeën (en honderden vliegen, maar dat is hier normaal) aan het strand doorgebracht. Toen we van het strand terugkwamen zagen we op het open veld een groep Kangaroos zitten. Dit keer was er echt geen twijfel of het wallabies of Kangaroos waren. Want deze waren echt ontzettend groot. Zo groot als een eland zeg maar. Foto's zullen we later wel posten. Daarna gingen we aan ons kerstdiners. Geroerbakte zoete aardappel, paprika en pompoen met een hamburger. De kerstsaus bestond uit mayo en ketchup. Het kerststalkeukentje was sfeervol ingericht met een tl-balk. Na de afwas hebben we in het donker nog geprobeerd de Kangaroos in het donker te fotograferen. Daarna was het tijd om naar bed te gaan. Het was natuurlijk al 22.00 geweest. Net als de Aussies gaan wij ook gelijk naar bed zodra de zon onder gaat. Ook aan deze kant van de aarde was het volle maan op eerste kerstdag.

Toen we vanmorgen wakker werden scheen de zon nog, maar in de verte zagen we de voorspelde regenwolken al aankomen en nog voordat we door het hek de 10 km lange gravelweg naar de verharde weg opreden, vielen de eerste druppels. We gingen onderweg naar Lakes Entrance. Daar aangekomen bleef de regen met bakken uit de lucht komen. In het koffietentje waar we ons ontbijt genoten maakten we onze plannen op voor de rest van de dag. In dit vakantieplaatsje was niet veel anders te doen dan op het strand liggen en dat zat er vandaag niet in. We raakten aan de praat met een Nederlands stel dat net als wij het doel hebben om oud en nieuw in Sydney te vieren. Ook zij hadden nog niks gevonden om te overnachten aangezien alles vol of absurd duur is. We besloten om vandaag ook maar weer verder te gaan rijden. Met gratis wifi van het koffietentje toch nogmaals even op booking.com gekeken. In Bondi Junction was nog een kamer beschikbaar. In de buurt van het bekende Bondi Beach. Vele malen hoger dan ons dagbudget, maar met de optie om nog gratis te annuleren tot en met de 28e. We kunnen dus nog evt. op zoek naar een goedkoper alternatief. Daarom vanavond om geld te besparen aan de pannenkoeken. In de stampvolle keuken. "Gezellig." zegt Nicole, ik weet nog niet helemaal zeker wat ik vind van de 15 man grote familie Israëliërs die hun kinderen spaghetti voeren, de 12 verwilderde Australiërs die uno spelen of de in mijn oor smakkende chinezen naast me aan tafel. Ik denk even terug aan de eigenaresse van een Spaans hotel in Callela. Misschien moet ik haar quote maar even aanhalen. "You are all animal! Tomorrow you are out!

Fijne feestdagen!